Look do dia: Plaid navy dress

7/06/2016

I can't believe what I'm going to say on this post, but I'm happy that it got warmer these days. My apartment in São Paulo is freezing to the point that, one day, when I was working in the living room, there was smoke coming out of my mouth. My hometown is quite warmer, so I was basically melting in this lovely navy plaid dress I received from FashionMia. It's wrinkled because it's linen and because I don't give a crap for ironing stuff, so take it or leave it :D

Nem acredito que vou dizer isso aqui, mas estou feliz que esquentou esses dias. Meu apartamento em SP é muito frio, a ponto de que, um dia, eu estava trabalhando na sala de estar e tava saindo fumaça da minha boca. Sorocaba é muito mais quente, então eu estava derretendo dentro desse vestido azul marinho xadrez lindinho que recebi da FashionMia. Está amassado porque é linho e porque eu não dou a mínima pra passar roupa, então lidem com isso :D


Dress: FashionMia
Hat: Asos
Shoes: Office

As I usually do, I ordered my dress as big as possible - this case, XXL. It's a bit wide for me, but it needed to be this size in order to be long too. Same old story about my height and shiz. I like the fabric too, it's very nice, but it wrinkles a bit easily. It's not too warm and it's light, so you can use it in not so cold days and enjoy your naked legs.

Como eu sempre faço, encomendei um vestido o maior possível - nesse caso XXG. É um pouco largo pra mim, mas precisava ser desse tamanho por causa do comprimento. Mesma história da minha altura etc. Eu gosto do tecido também, é bem gostoso, mas amassa um pouco fácil demais. Não é muito quente e é leve, então você pode usar em dias não tão frios e curtir um pouco das pernas à mostra.



I'm also featuring here these great hoop earrings from Rings & Tings. One of them was kinda strange, so it was harder to wear it, but I think it's just a minor defect. I love it, seriously. It's light and it's stylish!

Eu também inclui nesse look esses brincos de argola incríveis da Rings & Tings. Um deles estava meio esquisito, difícil de pôr, mas acho que era um defeito bem pequeno. Eu amei, sério. É leve e super estiloso.

Hope you liked the post! I'll try to post something new on Friday too :) Come back to see it.

Espero que tenha gostado do post! Vou tentar publicar algo novo na sexta também :) Volte pra ver!

You Might Also Like

3 comments

  1. Lindo vestido, tb adorei o novo layout com os looks do dia em slide, facilita mto a navegação no site.

    ReplyDelete
  2. Achei o vestido bem lindinho e adorei ele combinado com essa botinha. Curti! ^^
    bjin

    http://monevenzel.blogspot.com.br/

    ReplyDelete