Wishlist: Pop Sick Vintage

2/26/2016


Right from Budapest, in Hungary, the online vintage shop Pop Sick was a delightful surprise I had in the past week, while checking my Instagram. Added up to a very interesting visual identity, Pop Sick has an amazing catalogue with items that are jewels from the 90s and 80s. From high waisted trousers to sweaters and silk blouses, the shop also offers a range of decoration pieces, jewelry and purses, all presented with beautiful pictures that allow us to see the items quite well. The prices can be checked in euros, dollars and pounds and they are quite reasonable, if you consider that these clothes from 20 years ago used to be really good in terms of quality - and that's probably the reason why they lasted until these days.


Diretamente de Budapeste, na Hungria, o brechó online Pop Sick foi uma surpresa agradável que tive essas semanas, enquanto checava meu Instagram. Além de possuir uma identidade visual super interessante, a Pop Sick tem um catálogo incrível, com peças que são um achado dos anos 90 e 80. De calças de cintura alta a suéteres e camisas de seda, a loja conta ainda com itens de decoração, jóias e bolsas, tudo apresentado com fotos lindas e que permitem com que a gente visualize bem os produtos. Apesar de ser em euro e por conta disso sair um pouco mais caro para quem está no Brasil, achei os preços bem justos e imagino que as roupas devam ter uma qualidade boa - como era de praxe há 20 anos.


I am particularly in love with their trousers catalogue. Back in Brazil, I had such a hard a time when trying to find boyfriend and mom jeans that I ended up paying a small fortune for a Calvin Klein denim trouser that wasn't exactly what I wanted in the end... And the best thing is that these are originals! Reliques from such a good time (at least, I am quite nostalgic about the 90s... what can you expect from a Cancer girl? :)...

Eu estou particularmente apaixonada pelo catálogo de calças. No Brasil, eu tinha tanta dificuldade para achar calças boyfriend ou mom jeans que eu acabei pagando uma pequena fortuna por uma calça da Calvin Klein que nem era exatamente o que eu queria... E a melhor parte é que essas peças são originais! Relíquias de um tempo bom... (pelo menos eu sou muito nostálgica com relação aos anos 90... o que você poderia esperar de uma canceriana? :)



I am soon going to receive a gorgeous freebie from them and then I can review it for you guys.. but I am really impressed by the catalogue. I love these two pieces above too. I love oversized clothing and big shoulders. Even though my sillhouette is more like an hourglass, I like to "hack" it by emphasizing my shoulders and getting into a 80-90s mood. I remember how I loved my mother's clothes back then, but too bad she got rid of most of her blazers and coats. I only managed to save a black velvet dress she had and I was so in love, because the ziper on the neckline was full of rhinestones haha :)

Logo eu vou receber uma peça maravilhosa deles e aí poderei escrever para vocês... Mas estou realmente impressionada com o catálogo. Amei também essas duas peças acima. Adoro roupas grandonas e com ombros largos. Apesar da minha silhueta ser mais tipo ampulheta, eu adoro "modificá-la" ao enfatizar meus ombros e entrar nesse clima anos 80/90. Lembro de como eu adorava as roupas da minha mãe naquela época. Uma pena que ela doou a maioria dos blazers e casacos. Só consegui salvar um vestido de veludo preto que ela tinha e eu amava tanto, porque o zíper do decote tinha um monte de pedrinhas brilhantes haha :)

And as Kriszta is such an amazing person, she just gave this amazing discount coupon for you! Enjoy a 30% off discount by using the code F13RC3 on the checkout. :)

E como a Kriszta é uma pessoa sensacional, ela acabou de dar esse cupom de desconto pra vocês! Aproveitem 30% de desconto usando o código F13RC3 ao finalizar a compra. :)

You Might Also Like

1 comments

  1. Olha, não dá pra esperar nada muito diferente disso de cancerianos! (também sou... ^^) haha
    E gente, que linda essas peças! E as fotos também são muito bonitas!
    Vou correr lá pra conhecer sim!
    bjin

    http://monevenzel.blogspot.com.br/

    ReplyDelete